Wordt er nog wel aan cross skating gedaan in Nederland?

Wordt er nog wel aan cross skating gedaan in Nederland?

Zit nu al een tijdje te zoeken, maar niet gevonden. Wordt er nog wel gecross-skate in Nederland? Zie af en toe nog advertenties op MP voorbij komen met skikes e.d.
      Maar als ik op internet zoek, dan zie ik niet zoveel Skikers meer. Wat ik opzich jammer vind, want ben net zelf begonnen sinds een maandje om deze sport eens te proberen (en het bevalt me tot nu toe zeer goed). Hoe komt het dat er zo weinig mensen zijn die dit nog doen?

Afgelopen zondag nog met mijn zoontje dit gedaan en toen kreeg ik toch wel veel vragen, goh wat is dat en dat ziet er leuk uit. Dus mensen zijn wel degelijk geïnteresseerd, maar ik lees er steeds minder over. Is de sport aan het uitsterven? Of is er inmiddels iets wat leuker\beter is dan dit?

Vermoedelijk krijg ik geen reactie gezien de laatste post in dit gedeelte van het forum, maar misschien heb ik nog stille hoop op een reactie. :huh: :huh:
      Hallo tissuemakert,
      Ik denk niet dat de sport uitsterft.
      Er zijn op dit moment misschien niet zoveel mensen op de weg, want de traumatische omstandigheden kunnen velen hebben verlamd.
      Ik denk dat een heleboel mensen alleen zijn geweest met hun cross-skates.
      Zoals ik, hier in Keulen. Ik ken een paar anderen, maar ik ontmoet ze niet omdat ik niet weet waar ze rollen.
      Aangezien ik op dit moment helaas ernstige problemen met mijn knie heb, ben ik meer thuis.
      Maar zoals ik het zie, staan veel cross skaters hier in Duitsland erg te popelen om snel weer te beginnen.
      Dus ik denk niet dat de sport uitsterft ;)
      Ik wens u dat u snel mensen vindt om mee te schaatsen.
      (Ik ken geen Nederlands en ik heb de tekst laten vertalen met "Deepl". Ik hoop dat het gemakkelijk te begrijpen is... ;)

Met vriendelijke groet, Bijan
      Vorwärts immer; rückwärts nimmer!
      (Wahlspruch der Rücklaufsperren)
      Hallo Mudskater,

De tekst was makkelijk te begrijpen, wordt met deepl schijnbaar beter vertaald dan met google translate.
      Ik bedoelde meer dat er in Nederland, weinig tot geen recente informatie te vinden is over cross skating. (laatste bericht is bijna 4 jaar oud).
      Vandaar dat ik schreef, wordt de sport nog wel bedreven in Nederland ;) . Heb onlangs nog wel een cursus hier gevolgd met 3 medecursisten, maar op internet kun je er zo weinig over vinden. Heb inmiddels mijn zoontje ook zover gekregen (was trouwens weinig moeite voor nodig) maar afgelopen zondag hebben wij hier op de veluwe een rondje gedaan van ongeveer 6 km. (moet nog uitgebouwd worden, maar dat komt zeker weten goed). Onderweg trouwens veel vragen gekregen, maar ook opmerkingen als wat is dat en waar kun je dat doen? Vroeger zelf altijd aan skeeleren (inline-skating) gedaan, maar vanwege mijn blessure aan de enkel moest ik wat anders zoeken.
      Omdat ATB (mountainbike) mij te weinig geeft voor het lichaam, kwam ik cross-skating uit.

Wat zijn trouwens de meest voorkomende blessures in deze sport? Diegene waarvan ik de skikes gekocht heb voor mijn zoontje zei dat de meeste mensen weer stoppen, vanwege kapotte knieën.

Dat was het nederlands, zal het vertaald eronder zetten via deepl. ;)

Hallo, Mudskater,

Der Text war leicht verständlich, ist mit deepl anscheinend besser übersetzt als mit google translate.
      Ich meinte eher, dass in den Niederlanden nur wenige oder gar keine neueren Informationen über das Cross-Skating zu finden sind. (letzter Beitrag ist fast 4 Jahre alt).
      Deshalb schrieb ich, dass der Sport in den Niederlanden immer noch ausgeübt wird ;) . Kürzlich habe ich hier mit 3 Kommilitonen einen Kurs besucht, aber im Internet findet man so wenig darüber. Ich habe meinen Sohn auch so weit gebracht (es hat übrigens nicht viel Mühe gekostet), aber letzten Sonntag haben wir eine Runde von etwa 6 km auf der Veluwe gedreht. (Muss noch erweitert werden, aber das wird sicher gut sein). Auf dem Weg dorthin habe ich eine Menge Fragen, aber auch Bemerkungen wie: Was ist das und wo kann man das machen? Ich bin früher selbst Inline-Skater gewesen, aber wegen meiner Knöchelverletzung musste ich mir etwas anderes suchen.
      Weil mir ATB (Mountainbike) nicht genug für den Körper gibt, bin ich mit dem Cross-Skating herausgekommen.

Übrigens, was sind die häufigsten Verletzungen in diesem Sport? In dem ich die Skikes für meinen Sohn gekauft habe, hieß es, dass die meisten Leute wieder anhalten, weil sie sich die Knie verletzt haben.

tissuemakert wrote:

Übrigens, was sind die häufigsten Verletzungen in diesem Sport? In dem ich die Skikes für meinen Sohn gekauft habe, hieß es, dass die meisten Leute wieder anhalten, weil sie sich die Knie verletzt haben.

Hallo tissuemakert,
      stimmt; ich habe mir schon öfter die Knie aufgeschlagen; bin aber immer noch zu arrogant um Schützer zu tragen ;)
      Ansonsten sind Ellenbogen und hin und wieder Hüften bei Landungen aus der erdnahen Umlaufbahn das Ziel der Schmerzen. Auf dem Kopf tragen wir ja zum Glück einen Helm (Schaltzentrale aus, alles aus...)
      Man kann sich ja heute mit vielem schützen von Kopf bis Fuß; sobald Du weißt, worauf Du oft fällst, besorgst Du den passenden Schutz ;) (vielleicht doch besser vorher)

ciao, Bijan

Juist; ik heb al een paar keer eerder op mijn knieën gestoten; maar ik ben nog steeds te arrogant om beschermers te dragen ;)
      Anders zijn de ellebogen en af en toe de heupen het doelwit van de pijn bij de landing uit de bijna-aardebaan. Gelukkig dragen we een helm op ons hoofd (controlecentrum uit, alles uit...)
      Vandaag de dag kun je jezelf met veel dingen van top tot teen beschermen; zodra je weet waar je op valt, krijg je de juiste bescherming ;) (misschien eerder beter)

ciao, Bijan
      Vorwärts immer; rückwärts nimmer!
      (Wahlspruch der Rücklaufsperren)
      Hallo tissuegast :) ,

Ja er zijn zeker wel mensen die cross-skaten. Zelf rol ik inmiddels al een jaar of twaalf in de omgeving van Nijmegen (maar daar ben ik dan wel weer de enige).
      In Uden zit Langlauf vereniging Bedaf en die geven ook cross-skating trainingen en in Ede/Arnhem zit Troll.

Kijk ook eens op: sites.google.com/site/nordicsportsagenda/

Door de corona shit zijn veel evenementen dit jaar niet doorgegaan en op dit moment is het gewoon veel te warm ;(

Erik

Hoi,

Ik had al een paar jaar van die skikes, maar vanwege een andere erg tijdverslindende hobby (triatlon) nooit echt aan toegekomen. Aangezien er nu voorlopig geen wedstrijden meer zijn, is er wat tijd over en heb ik het skeeleren en skiken weer opgepakt. Wat een leuke sport!
      Ik woon in Friesland, dus erg vlak, maar ook hier zijn wel wat parken en bossen met wat heuveltjes. Mijn avonturen leg ik af en toe vast op YouTube.

youtube.com/channel/UCChXUM-3iMZnvT21q D1Kt7Q

ik heb wel gemerkt dat het vooral poplair is in Duitsland en Polen
      Weten jullie nog leuke routes met veel gravelpaden?

Groeten, Eric
      Hoi IronTED,

Best wel uitdagende gravel/zand paden vind je o.a. in het Heumensoord net ten zuiden van Nijmegen maar ook in het aangrenzende Groesbeekse bos (nog iets zuidelijker). In de herfst/winter zijn niet alle paden even goed te berijden (door blad of zompigheid). Is dus meer voor voorjaar en zomer.

Het is ook nog eens een beetje hevelachtig vooral richting Groesbeek. Het is waarschijnlijk het handigste om daar eerst eens op de fiets doorheen te rijden om zo een idee te krijgen.

Ik had heel veel routes op GPSies.com maar die site is helaas ter ziele en (heet nu anders en opgeslagen routes zijn spoorloos).

Erik