NXS'ers in en rond Amsterdam

NXS'ers in en rond Amsterdam

Hallo Allemaal,

Ga mij eerst even voorstellen:

ben slowskiker en woon in Amsterdam
      ben 50 jaar en doe aan nxs nu al weer voor een jaar.

Zou gaarne in contact komen met andere nxs of skikers rond Amsterdam.

Gezamelijk een tochtje maken en trainen lukt mij leuk.

Skike altijd in de buurt van Abcoude langs het riviertje de gein en de Gaasperplas.

Gaarne jullie reacties,

Met vriendelijk groet,

Slowskiker
      Hoi Slowskiker,

Wat leuk dat jij dit Forum gevonden hebt! Hartelijk welkom. Deze nederlandse poot staat nog enigszins in de kinderschoenen en ik zal binnenkort weer eens wat tijd vrij maken voor wat extra info in het nederlands maar je weet vast welhoe dat gaat; van tijd heb je wel errug vaak gewoonweg te weinig!

Zelf kom ik uit Nijmegen en da's dus niet om de hoek. Ik vind jouw nickname erg leuk want ik ben zelf ook niet zo'n snelheidsduivel op cross-skates. Ik vind het echter heerlijk om gewoon lekker te toeren. Hoe snel het dan gaat is dan niet zo belangrijk.

Zoals je waarschijnlijk wel gemerkt hebt zijn skikers (of cross-skaters in het algemeen) niet echt dikgezaaid....

Erik

P.S. ....en ik zie dat je jezelf ook op de kaart hebt gezet!!!!
      OmniBlade Cross-Skating Innovations
      Pushing Cross-Skating to the Next Level

Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von „OmniBlader“ () aus folgendem Grund: kleinigheidje

Hoi Omniblader,

Ik volg je al een tijdje op het forum omtrent de blade 300 project.
      Duits is ook geen probleem om te lezen, schrijven is een ander ding.
      Maar getrouwd met een Oostenrijkse uit Tirol ook geen overkomelijk probleem.

Mijn top snelheid lag vorig jaar om en nabij de 15 Km/u.
      Hartslag ligt dan rond de 164 Bpm.

heb ook wel eens 30 km/u geskiked voor een 15 minuten maar dan ging mijn hartslag naar 190 Bpm, en daar schrok ik wel van. als je weet door testen dat je maximaal 175 Bpm is.
      Maar bij nxs ligt je hartslag gemiddeld veel hoger dan bij fietsen of rennen.
      Moet wel zeggen dat ik nxs elke dag zou kunnen doen en rennen echt wel om de twee dagen.

Maar het liefst toer ik zo rond de 10 Km/u en dan gemiddeld 15 tot 30 km per dag.

offroad kan wel bij ons maar aangezien het asfalt hier erg goed is blijf ik meestal daarop.

Zo'n een heel verhaal.

hopend dat de winter snel de geest geeft,

Slowskiker

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „slowskiker“ ()

Hallo Allemaal,

Zondag het eerste rondje gemaakt.
      Viel weer even tegen.

4.51 Km in 32 min bij gemiddelde hartslag van 156 Bpm.

Toch maar weer een privé lesje nemen om de technieken weer eens aan te scherpen.

Woensdag staat de volgende rit gepland nu eerst maar weer aan de techniek denken.

Vraag: is de cdrom van de skate-shop.de een aanrader.

Slowskiker

p.s. Conni bedankt voor het reageren in het Nederlands
      Hoi Slowskiker,

Ik ken dat gevoel van "Viel weer even tegen"! Laat je daardoor niet uit het veld slaan. Leg de lat niet te hoog voor jezelf want het enige wat je daarmee bereikt is jezelf ontmoedigen. Ik heb in het begin per maand bijgehouden hoeveel ik min of meer aan 1 stuk kon rijden en hoe lang ik daarvoor nodig had. Zolang je met enige regelmaat kunt rijden (en dat valt met dit weer niet altijd mee) dan zie je vanzelf dat je steeds verder komt en dat je daar steeds minder tijd voor nodig hebt.

Vooral doorgaan dus!

Naast techniek speelt hier konditie natuurlijk ook een belangrijke rol en konditie kun je helaas niet "leren"......:(

Erik
      OmniBlade Cross-Skating Innovations
      Pushing Cross-Skating to the Next Level

slowskiker schrieb:

Hallo Allemaal,

Ga mij eerst even voorstellen:

ben slowskiker en woon in Amsterdam
      ben 50 jaar en doe aan nxs nu al weer voor een jaar.

Zou gaarne in contact komen met andere nxs of skikers rond Amsterdam.

Gezamelijk een tochtje maken en trainen lukt mij leuk.

Skike altijd in de buurt van Abcoude langs het riviertje de gein en de Gaasperplas.

Slowskiker

Hoi Slowskiker,

Ik ben sinds kort ook begonnen met Skiken en woon ook in Amsterdam Zuidoost en skike dus ook in de omgeving van Gaasperplas.
      Het lijkt me leuk om 's samen te skiken. Ik ben nu bezig met een cursus en dus nog niet zo gevorderd. Als je wil pm me dan even om contactgegevens uit te wisselen.
      Groeten, Spartacus