Stel je even voor

Ik zal de daad dan maar bij het woord voegen en mezelf even voorstellen.

Ik ben geboeren op 07 september 1960, kom uit Nijmegen en in 2008 ben ik begonnen met Nordic Cross-Skating. Daarvoor heb ik redelijk wat hardgelopen maar omdat ik voortdurend knie blessures had ben ik op zoek gegaan naar een andere sport. Na wat omzwervingen op het internet ben ik terechtgekomen bij Nordic Cross-Skating.

Ik ben begonnen op Skikes (V07). Hoewel ik m'n Skikes aan de ene kant geweldig vond, was ik aan de andere kant toch niet helemaal tevreden, vooral met betrekking tot de mogelijkheid om op 'onverharde' wegen te rijden.

Ik kreeg al snel het gevoel dat dat beter kon. Na wat experimenten met aluminium prototypes met 200 en 300 mm wielen, heb ik uiteindelijk m'n eerste carbon cross-skate met 300 mm luchtbanden gebouwd en ik noemde ze OmniBlades.

Deze eerste versie woog (na de nodige modificaties) zo'n 2350 gram (per skate).

Begin dit jaar heb ik een lichtere (2150 gram) en in een aantal opzichten verbeterde versie (o.a. automatische wieluitlijning) gebouwd.

Op deze OmniBlades rijd ik op dit moment met veel plezier rond, veelal in de omgeving van Nijmegen (o.a. veel off-road in het Heumensoord en Groesbeeksebos) maar je kunt me ook in de wat ruimere omgeving tegenkomen. Ik ben geen extreme kilometer vreter; afhankelijk van weer, zin en energie rijdt ik zo'n 3 of 4 maal per week en dan leg ik tussen de 30 en 60 kilometer (per week) af. Zo af en toe rijdt ik ook wat langere tochten. De langste tot nu toe was zo'n 50 km (en ik was helemaal kapot daarna).

Naast enthousiaste cross-skater ben ik ook een verschrikkelijke knutselaar. Zo heb ik onlangs ook nog een paar deelbare skate stokken voor mezelf gemaakt. Die zijn heel handig om mee te nemen en natuurlijk weer van carbon (what else).

Verder vind ik het leuk om een beetje op de hoogte te blijven van ontwikkelingen op het gebied van cross-skates.