Welkom op het nederlandstalige Nordic Cross-Skating forum!

Welkom op het nederlandstalige Nordic Cross-Skating forum!

Dit forum is een open platform voor iedereen met belangstelling voor Nordic Cross-Skating, Nordic Blading en alle daaraan gerelateerde sportvormen. Het forum bestaat inmiddels al enkele jaren maar de 'spreektaal' was voornamelijk duits. Nu is dan dus ook een nederlandstalige tak waar we gewoon in onze eigen taal kunnen communiceren.

Door op de Nederlandse vlag bovenin het scherm te drukken, verschijnt de meeste tekst van deze site in het nederlands.

Zelf ben ik al een paar jaar aktief op het duitse forum en gedurende die tijd zijn daar ook altijd een beperkt aantal nederlandse cross-skaters aktief geweest. Ik hoop dat we met dit nederlandstalige sub-forum nog meer cross-skaters uit Nederland en Vlaanderen kunnen bereiken want lezen en schrijven in een andere taal is niet voor iedereen even makkelijk.

Dit forum is voor mij altijd een haast onuitputtelijke bron van informatie geweest over:

§ Nordic Skates (nogal wiedus)
      § Nieuwe produkten en ontwikkelingen
      § Toebehoren (stokken, bescherming, banden, pompjes enz.)
      § Tips en technieken
      § Ervaringen van anderen
      § Routes van skate tochten
      § Tochten en evenementen
      § Het vinden van skate maatjes

Daarnaast is dit forum natuurlijk ook een geweldig plek om eventuele vragen kwijt te kunnen over alles wat met Nordic Cross-Skating te maken heeft.

Ik hoop dat er ook snel bijdragen en vragen zullen komen van nederlandse en vlaamse cross-skaters.

Ken je zelf nog andere cross-skater die wellicht geïnteresseerd zouden kunnen zijn in dit forum, laat ze dan even weten dat dit forum bestaat.

Mocht je zelf nieuw zijn op dit forum:
      § Registreer je dan als gebruiker
      § Vul je profiel in
      § Zet jezelf op de Ledenkaart (klik hier voor wat bijzonderheden daarover)
      § Neem even de tijd om jezelf voor te stellen.

Als je jezelf voorstelt, vermeld dan a.u.b:
      § op welk soort skates je rijdt (als je die al hebt)
      § hoe lang je al rijdt
      § waar je vandaan komt
      § en wat je verder leuk vindt om te vertellen

Maak je deel uit van een groepje (club of vereniging) dat regelmatig samen rijdt of tochten organiseert waar andere cross-skaters ook aan deel zouden kunnen nemen, laat dat dan ook even weten.

Ik zal de komende tijd geregeld een aantal bijdragen uit het duitse forum, die interessant kunnen zijn voor nederlandse en vlaamse cross-skaters, uit het duits vertalen en in deze nederlandse sub-forum plaatsen.

Mocht je zelf een vraag of een bijdrage hebben en je zou die ook in het duitse forum geplaatst willen hebben maar je schrijft niet zo makkelijk in het Duits, dan ben ik altijd bereid om zo'n bijdrage naar het Duits (en eventueel ook Engels) te vertalen. Het handigste is om me in zo'n geval even een Privé Bericht (klik hier voor bijzonderheden) te sturen. Houd er a.u.b. wel rekening mee dat het soms even kan duren voordat ik een bijdrage vertaald heb.

In elk geval veel plezier met dit nederlandse forum.

OmniBlader
      OmniBlade Cross-Skating Innovations
      Pushing Cross-Skating to the Next Level

Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von „OmniBlader“ () aus folgendem Grund: Link toegevoegd

Aanwijzingen voor de ‘Ledenkaart’

De ledenkaart biedt de mogelijkheid om binnen Europa snel te zien waar andere cross-skaters zitten.

Belangrijk:
      In verband met een bug (die hopelijk snel zal worden opgelost) moet je, om jezelf op de overzichtskaart te zetten, bij het inloggen het vinkje ‘Onthoud mij’ even aanvinken.

Ben je dat vergeten, log dan even uit van het Forum en log opnieuw in (en vergeet het vinkje niet).

Zet jezelf op de kaart:
      Kies in de hoofdmenubalk de optie: Gemeenschap > LedenkaartSeecteer dan eerst het juiste land (bijvoorbeeld Nederland) en voer de cijfers van je postcode in.
      Het systeem vindt dan automatisch de bijbehorende plaatsnaam.
      Klik vervolgens op 'Eintrag speichern' en je staat op de kaart.

Bekijken van de Ledenkaart:
      Omdat Europa een beetje te groot is om in één keer te laten zien, is de Ledenkaart in regio’s verdeeld. Standaard wordt de regio Duitsland, Zwitserland, Liechtenstein en Oostenrijk getoond.

Je kunt rechtsboven bij de Ledenkaart ook andere regio’s selecteren. Als je Europa [BE-NL-LU] selekteert dan zie je de hele Benelux.

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von „OmniBlader“ () aus folgendem Grund: Regeltje toegevoegd

Hoe verstuur je een Privé Bericht (PB)

Je kunt aan op dit Forum geregistreerde gebruikers een Privé Bericht sturen.

Klik daarom helemaal rechtsboven in deze pagina op Meldingen en kies dan Inbox.

In de Inbox staan berichten die je van andere gebruikers hebt ontvangen.

Vanuit de Inbox kun je in de linkermarge kiezen voor ‘Verstuur Nieuw Bericht’.

Je moet dan de ‘nickname’van de betreffende gebruiker(s) invoeren en de tekst van je bericht.

Zodra je op 'Plaats Bericht' drukt wordt jouw bericht verzonden aan de door jou opgegeven gebruikers.

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „OmniBlader“ () aus folgendem Grund: Regeltje toegevoegd

Hallo Omniblader,

Je bent echt goed bezig de laatste tijd.
      Een "ontwikkelaar" die echt producten maakt waar je U tegen zegt.
      Ikzelf val meer in de categorie " freubelaar".
      Ik vind veel te veel dingen leuk en ga dan zoals mijn forumnaam al zegt van Zig naar Zag.

Maar zo'n Nederlandstalig Forum hadden we hier inderdaad ook nog niet ( wel Engels, Frans en Spaans)
      Ik zal nu zeker wat regelmatiger deze site bezoeken ( en zelfs evt "bevuilen")

Groet, Paul
      Kapt. ZigZag:cool: